Home

woensdag 28 oktober 2015

Filet gehaakte col xs

Voor mijn dochtertje wilde ik een sjaaltje haken voor als het straks wat kouder is buiten. Ik vond het filet gehaakt sjaaltje uit Haken en Kleur heel lief voor een klein meisje. 


Het leek me handiger om er een col van te maken dan kunnen die kleine grijpgrage handjes de sjaal niet los krijgen.. ;)
Dus de uiteinden heb ik aan elkaar genaaid en er toen een rand om heen gehaakt. 


Het sjaaltje is gehaakt met Baby merino van Drops, echt een heerlijk zacht garen! En het randje heb ik met Catania katoen gehaakt. Nog een paar bloemetjes er op om het extra lief te maken.



En dit.... is mijn nieuwste project! Een omslagdoek/sjaal naar het patroon van Claire en gehaakt met byClaire nr 2. Het is heerlijk dik garen en het haakt als een trein. De sjaal is bijna af, de laatste draadjes nog bijknippen en dan nog foto's maken, over een paar dagen het eindresultaat op mijn blog.


2 opmerkingen:

  1. Mooi sjaaltje voor je dochtertje en goed gezien om er een col van te maken :-)
    Vind de kleuren voor je omslagdoek ook hééééééél mooi, ben alvast benieuwd naar het eindresultaat :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje Sigrid, heb het eindresultaat net gepost ;)

      Groetjes Nienke

      Verwijderen

Heel erg bedankt voor je berichtje, ik lees ze graag!