Home

maandag 11 april 2016

Nieuw project; Granny blanket



Deze prachtige bollen kreeg ik van m'n oma. Tassen vol wol kwam te voorschijn toen ze ging verhuizen. Dit is allemaal acryl, maar er zaten ook nog bolletjes katoen tussen en nog een hele berg grijze sokkenwol ;) 

Eigenlijk haak ik alleen maar met katoen dus ik heb lang nagedacht over een bestemming voor deze bollen...
Een granny blanket! Een soort 'herinnering' deken aan mijn granny. Hij zal echter niet bestaan uit granny squares, maar ik ga strepen haken. Zodat ik alle restjes van haar wolletjes hierin kan verwerken.

Gister ben ik begonnen met haken. Het moet een grote deken worden, dus ik heb een lossenketting gemaakt van 250 lossen. De eerste twee toeren heb ik inmiddels gehaakt. 



Nog even een foto van m'n wolkast! In de mand zitten alle acrylbollen van oma. 
Ik ga nu heerlijk in het zonnetje verder haken aan de granny blanket. Als ik een paar toeren verder ben laat ik het jullie zien! 

Fijne zonnige dag! 

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuk project en het wordt speciaal vanwege de wolletjes van je oma :) Veel haakpkezier, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooi idee! En granny-strepen haken heel prettig, dat wordt een heerlijk project om aan te werken!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om er een herinneringsdeken van te maken, ter ere van je oma. En heerlijk om buiten te kunnen haken....Veel plezier!
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Heel erg bedankt voor je berichtje, ik lees ze graag!