Home

dinsdag 15 maart 2016

Dinsdag poppendag; de start!

Vorige week blogde ik al over beer Bina die ik graag wil haken. Alleen zat ik nog met m'n garen keus..
Ik wilde graag haken met Stylecraft Wondersoft, een gemêleerde bol en voor de huidskleur wilde ik een tint van Catona gebruiken. Ik kreeg via m'n blog heel veel tips van jullie, heel erg bedankt! Ik had er helemaal niet aan gedacht dat haken met twee verschillende diktes misschien niet zo handig was..!

De tip om Softfun te gebruiken voor de huidskleur vond ik een goed plan, maar eenmaal in de winkel zag ik ook hele mooie gemêleerde bollen van Softfun.. dus plan gewijzigd en deze bolletjes als hoofdkleur gekozen! 

  
Erg blij met deze keus en wat een heerlijk zacht garen, had dit nog nooit gebruikt! Alleen heb ik nu nog niks om te laten zien haha.. Wel al een probeersel gemaakt van het Stylecraft, maar dat is nu niet meer nodig. Dus volgende week de eerste foto's van beertje Bina!

Ik ga snel even kijken of er meer poppen nieuws is!
En tips of reacties lees ik heel erg graag ;)

10 opmerkingen:

  1. Mooi garen, dat wordt vast heel leuk! Ik ben benieuwd wat je volgende week kan laten zien!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi garen, ik wil het gaan gebruiken voor een granny tas :)
    Komt vast goed, een goede voorbereiding is ook belangrijk.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh dat lijkt me ook mooi! Dacht zelf ook al aan een dekentje.. ;)

      Verwijderen
  3. Dat wordt een knuffelzachte beer!! Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee om dit fijne garen te gebruiken. Helaas is de Batikversie bijna nergens meer te koop, want Scheepjes heeft deze uit de collectie gehaald. Dom van Scheepjes, want het is prachtig gemêleerd garen. Hopelijk komen ze nog op dit besluit terug.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Margaret, gelukkig heb ik nog een aantal bollen kunnen krijgen! Vind het ook jammer dat ze 'm uit de collectie halen.

      Verwijderen
  5. mooie kleur het wordt vast een schatje , ik ben benieuwd naar Bina !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zul je plezier hebben van de keuze! Zacht plezierig garen.
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen

Heel erg bedankt voor je berichtje, ik lees ze graag!